Banke u Srbiji prilagodile su svoj rad aktuelnoj situaciji i preduzele brojne mere kako bi zaštitile zdravlje klijenata i svojih zaposlenih, saopštilo je danas Udruženje banaka Srbije.
Kako navode, sanitarni i higijenski standardi u filijalama podignuti su na najviši nivo, a pojedinačna uputstva razlikuju se u detaljima od banke do banke.
“Za ove mere banke su pripremljene od ranije i u skladu sa zakonskim obavezama i internim procedurama imaju adekvatne planove za postupanje u ovakvim situacijama. Ono što je najvažnije za građane jeste preporuka da u ekspoziture dolaze samo ukoliko je neophodno, poštujući pritom propisane obrasce ponašanja, te da intenzivnije koriste digitalne kanale. Na raspolaganju su im opcije mobilnog i elektronskog bankarstva 24/7, kao i call centri i internet stranice banaka za informisanje. U skladu sa navodima Svetske zdravstvene organizacije građanima se savetuje da što više koriste bezgotovinske vidove plaćanja, kako bi izbegli dodir sa gotovim novcem”, poručuju u Udruženju banaka Srbije.
Prema rečima generalnog sekretara Udruženja banaka Srbije Vladimira Vasića, preduzete su i mere zaštite zaposlenih u bankama.
“Najčešće je u pitanju ukidanje sastanaka licem u lice i prelazak na digitalnu komunikaciju, ograničenje službenih putovanja, podizanje higijenskih standarda. Banke pojedinačno razmatraju opciju rada od kuće, ali tako da to nikako ne utiče na uslugu pruženu klijentima”, navodi Vasić.